Az ukrán védelmi tanács titkára világháborús példával utasította vissza a sajtószövetségek bírálatát

Szerző: | 2021.02.04., 17:16 | Közélet

Forrás: Ukrajna Elnöki Hivatala

Olekszandr Danyilov, az ukrán Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács (RNBO) titkára csütörtökön második világháborús példával utasította vissza két nemzetközi újságírószervezetnek a bírálatát, amelyek a sajtószabadság megsértésének nevezték a Viktor Medvedcsuk Moszkva-barát oligarchához köthető három ukrán tévécsatorna működésének beszüntetését.

Előző nap a Nemzetközi és az Európai Újságíró Szövetség, az IFJ és az EFJ adott ki olyan tartalmú nyilatkozatot, amelyben a 112 Ukrajina, a NewsOne és a ZIK tévécsatornák szankció alá helyezését politikailag motivált, antidemokratikus döntésnek nevezte, valamint olyan döntésnek, amely nem felel meg a szólás- és a sajtószabadság alapelveinek.

Danyilov kifejtette, hogy megérti az általa nagyra tartott szervezetek sajtószabadságot féltő aggodalmát. Ez esetben azonban arra kéri őket, hogy ne felszínesen ítéljenek, hanem tanulmányozzák mélyrehatóbban a részleteket, konkrétan azt, milyen is volt az említett tévécsatornák műsorainak tartalma. Hozzátette, érdemes lenne elemezniük az aggodalmuk tárgyát képező tévécsatornák által közölt tartalmakat aszerint, mennyiben is feleltek meg az objektivitás és a pártatlanság magas újságírói kritériumainak.

A politikus emlékeztetett arra, hogy Ukrajna már hét éve “háborúsnak nevezhető körülmények” között él. “Oroszország háborút folytat hazánk ellen, minden olyan információs technológiát felhasználva, amelyek semmiképpen sem felelnek meg a nemzetközi jogi normáknak. Az Ukrajna elleni küzdelemben alkalmazott hibrid fegyverek arzenáljában olyan televíziós csatornák is vannak, amelyeket az agresszor ország gyakorlatilag a hozzá közel álló politikusokon keresztül finanszíroz” – fejtegette az RNBO titkára.

“Netán működhettek volna a második világháború idején fasiszta újságok, rádióállomások Nagy-Britanniában vagy az Egyesült Államokban? Az ilyenek bezárását is a szólásszabadság elleni támadásnak tekintették volna? Márpedig Ukrajna ma nyílt katonai agressziós helyzetben van, amikor az európai kontinensen 1945 óta először egy ország megkísérelte egy másik állam területének egy részét elcsatolni” – szögezte le a politikus.

Danyilov egy másik nyilatkozatában utalást tett arra, hogy az eddig megszüntetett három tévécsatornán kívül vannak még Ukrajnában más Moszkva-barát televíziók is, de ellenük még nincs elegendő bizonyíték, ezért nem hoztak ellenük még szankciót.

Csütörtökön Kijevben a szintén Moszkva-barátnak tartott Nas hírtelevízió épülete előtt pár tucatnyi nacionalista rendezett tüntetést, követelve a tévécsatorna sugárzásának beszüntetését. Megpróbáltak behatolni az épületbe, de a rohamrendőrök útjukat állták. Kisebb összetűzés alakult ki közöttük, néhány tüntetőt őrizetbe vettek. Sérültekről nem érkezett jelentés.

Forrás: mti.hu

Pin It on Pinterest

Share This